هوالفتاح العلیم - دامپزشکی - بهداشت - سلامتی

دامپزشکی - پزشکی - بهداشت سلامتی- غذا-اسلام- مهدیت-science-vet-health-medicine-veterinary-food

هوالفتاح العلیم - دامپزشکی - بهداشت - سلامتی

دامپزشکی - پزشکی - بهداشت سلامتی- غذا-اسلام- مهدیت-science-vet-health-medicine-veterinary-food

عدم مجوز خرید وفروش سگهای زینتی- مجاز بودن خرید وفروش سگ گله و

بسمه تعالی  

سلام علیکم

متن ذیل در رابطه با کسب فتوی در خصوص خرید وفروش سگهای زینتی است از مراجع محترم که از سایت صراط گرفته شده است. 

 

 

کدخبر: ۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷

http://www.seratnews.ir/fa/pages/?cid=9172

 پاسخ مراجع درباره خریدوفروش 'سگ تزیینی'
به گزارش صراط به نقل از برنا، متأسفانه دیده شده بعضی از افراد جامعه به دلایلی حیوانات را در خانه ای که زندگی می کنند، نگهداری می کنند. در این میان افرادی به نگهداری سگ نیز می پردازند و همین امر موجب شده تا گروهی به دنبال خرید و فروش سگ پرداخته و نان‌شان را از این راه در آورند. گذشته از به مخاطره انداختن سلامت جسمانی و بهداشت روانی اعضای خانه و مزاحمت برای همسایگان، حکم فقهی و شرعی آن را از مراجع عظام تقلید سؤال نمودیم که سؤال و پاسخ آن را می توانید در زیر مشاهده کنید.
سؤال :خرید و فروش سگ تزئینی چه حکمی دارد؟آیت الله مکارم شیرازی: خرید و فروش آن جایز نیست.
آیت الله حسین مظاهری: حرام است.
پاسخ آیت الله حسینی زنجانی: از نظر شرعی جایز نیست.
پاسخ آیت الله محقق کابلی: سگ حیوان نجس است و اسباب زینت نمی تواند باشد. تنها خرید و فروش سگ گلّه یا سگ نگهبان خانه و باغ و زراعت اشکال ندارد؛ خرید و فروش بقیه سگ ها جایز نیست.  
 
  
 
 ***********************************
درهرصورت به نظر می رسد که برخی گمان کرده اند که اگر حیوانی زیرنظر دامپزشک باشد بردن آن به داخل اتاق مشکلی ندارد در صورتیکه که همانگونه که همگان می دانند حداکثر هوش یک سگ تربیت شده در حد یک کودک ۷ الی ۱۲ سال می باشد به اضافه غریزه خداداد که مسلما این موضوع دلیل بربهداشتی بودن کامل این موجود ومباح بودن بردن آن به داخل اتاق یا خودرو و.. نخواهد بود . احکام الهی را اگر فلسفه بهداشتی آنرا هم ندانیم  چون ازجانب ذات اقدس حضرت حق جل وعلی می باشد قبول کرده وسرتسلیم در برابر آن علم وحکمت محض و رسول او فرود آوریم. 
نکته دیگری که بعضی ازدوستان علاقمند به سگ عنوان می کنند  همراه داشتن سگ در برخی کشورهای اروپایی وآمریکایی که از نظر اقتصاد وبهداشت جلوتراز کشور های اسلامی هستند بیان می گردد که در پاسخ میتوان گفت که مگر  کسی در این کشورها اعلام کرده که به انتهای دانش بشری دست پیدا کرده که حالا چون در بخشی ازعلوم پیشرفته تر هستند معنای آن این است که در آینده به علوم جدیدی دسترسی نخواهند داشت. خلاصه احکام الهی بی فلسفه وغیرعلمی نیست و با همین علم فعلی هم خیلی از جهالت های انسانهای به ظاهر متمدن مشخص شده است که امروزه برخی از بیماریهارا بیماری تمدن می شناسندکه دراین کشورها هم بسیار شایع است. بنابراین همیشه یادمان باشد که برای حفظ سلامتی خودمان رعایت بهداشت را بطورکامل  در نظر داشته و از ورود حیوانات در حریم زندگی مان جدا پرهیز کنیم .  
دکتر  ابراهیمی جعفری
نظرات 1 + ارسال نظر
آزاد یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:54 ق.ظ http://blog.cheshmehregi.com

سلام دوست گرامی ، بلاخره بعد از 7 سال جنگ عراق پایان یافت - آمریکا قصد دارد پیروز خود را در عراق جشن بگیرد ، آیا شما قبول دارید که آمریکا برنده این نبرد بوده ؟ و یا شما هم هنوز باور دارید که سلاح های کشتار جمعی در عراق دلیل اصلی حمله آمریکا به عراق بود ؟ اگر فرصت داشتید خوشحال می شوم مطلب بنده را در این مورد بخوانید . موفق و پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد